Translate

viernes, 1 de febrero de 2013

MARATO BARCELONA MINIMALISTA

Molts dies han passat des de la darrera entrada. Moltes coses també. Despres de la darrera mitja marató de muntanya de Collserola, vaig participar juntament amb l´Abel i en Kilian als 10K de Terrassa, també de muntanya. Va ser molt divertit, tot i que vaig pendre mal al peu esquerre. Com realmnet em sentia bé, el dia següent - dilluns - i aprofitant que portava al nen a l´entrebament a la Mar Bella, vaig voler rodar suaus uns quilòmetres.
Allà va començar tot el periple de molèsties i lesions que m´han durat ben bé fins aquesta setmana passada. Va ser una punxada al bessó/soli de la mateixa cama on m´havia fet mal - l´esquerra. Vaig tenir que parar per un dolor agut, un punxada intensa. Sense preocupar-me´n gaire, vaig fer uns dies de repós, però d´ença el dolor apareixia i desapareixia de manera intermitent. Hi havia dies en que podia fer 20K sense problemes i d´altres que tenia que plegar al quilòmetre 4. A les sèries és on més ho vaig notar. A ritmes alts, el dolor començava, i en dos entrenaments vaig tenir que abandonar abans d´acabar.
Comencen les preocupaciones, el mal humor, els nervis. Els vells fantasmes de la primera vegada que vaig preparar la Marató - i que no vaig poder fer per una periostitis de cavall que va durar mesos - tornasen. Em començava a afectar al dia a día. Si no podia surtir estava de mal humor. Si sortia i tenia dolor també, i els dies posteriors, vivia sentint constantment el dolor al meu bessó. Començava a plantejar-me si podria er la marató, si no m´havia precipitat al´apuntar-me. Fins i tot vaig tenir dubtes si el calçat minimalista era el correcte per llarga distància i l´havi cagat de veritat. El preparador  - del qual parlaré en una altre entrada - em va aconsellar que podia anar al seu fisió. De nou els fisios! Pasta, més temps de repós, etc.
Va caldre un moment de serenor i d´autoreflexió per parar l´espiral on estava entrant. De cop ho vaig veure clar com la llum del dia. M´ havia apuntat a la Marató perquè de nou, al canviar de calçat havia sentit il·lusió de còrrer, de no tenir molèsties, de gaudir. Cert que fins aleshores sortia sense cap entrenament concret i que el fet de tenir que acomplir amb temps, quilòmetres, dies m´estava treient la il·lusió i m´estava també estressant. Era així de sencill. Calia recuperar la il·lusió, recordar que ho feia perquè volia, que no tenia que demostrar res a ningú. Ningú m´ho demanava, ni que fes les 3h 15´. Tot era al meu cap: el problema i la solució.
Vaig dir-me que volia fer-la, però no a qualsevol preu. Si no podia ser en 3h 15´que fos en 3h 30´o 4h. Els entenements els seguiria, però a ritmes més suaus. Suprimia alguns dels dies de sèries ràpides. No seria tant ràpid el dia de la carrera, però augmentava les possibilitats de ser-hi. Així que dit i fet.
De sobte, va ser com notar que em treia un gran pes del damunt, i us ho cregueu o no, vaig deixar de sentir el maleït dolor al bessó! Potser hi havia quelcom de psicosomàtic en tot plegat, en els nervis, en els fantasmes d´altres vegades. La qüestió es que d´ença aquell dia he sortit amb certa regularitat. Aquesta setmana fins i tot amb més dies d´entrenament de l´habitual, i no tinc cap molestia.
Crec que també a tot l´aspecte mental ha ajudat el fet de resoldre el tema del calçat per la Marató. Finalment les guanyadores són les New Balance MR00. Amb el dibuix a la sola de les MT10 però amb Zero Drop, cordons i bona tanspiració, han estat desicives per a la millora, n´estic segur.
Aquest cap de setmana faré la mitja de Granollers, i les probaré per primer cop a una mitja d´asfalt. Ja informaré de com ha anat tot plegat.









No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.